Minecraft - 1.16.100 (Bedrock)
Başka bir Minecraft güncellemesinin zamanı geldi! 1.16.100, eklenti yaratıcıları ve harita oluşturucuları için bir dizi Vanilya eşliği değişiklikleri, hata düzeltmeleri ve çok sayıda yeni özellik getiriyor. Eğer bulduğunuz herhangi bir hata bildiriminde bulunun bugs.mojang.com ve post geribildirim feedback.minecraft.net .
Yeni özellikler:
- Realms ve Öne Çıkan Sunucular artık PlayStation®'da mevcut
- Yeni Başarılar ekran tasarımı ve yepyeni başarı resmi eklendi
- Bir düzineden fazla yeni Karakter Oluşturucu öğesi eklendi ve başarılarla açılabilir
Vanilya Eşliği Değişiklikleri ve Düzeltmeleri:
- Deniz Kaplumbağaları artık yumurta bıraktıklarında ses çıkarıyor
- Yunuslar artık Java Edition'da olduğu gibi kuruyacak; 120 saniye
- Hasarsız Onarım öğeleri artık hasarlı Onarım öğelerinin onarılmasını engellemeyecek ( MCPE-80156 )
- Bazalt artık Ghast ateş toplarıyla yok edilemez ( MCPE-75252 )
- Bazalt blokların yok edilmesi artık biraz daha zaman alıyor
- Bir Redstone Meşalesi doğrudan üzerine yerleştirildiğinde TNT artık etkinleşmiyor ( MCPE-81258 )
- Deneyim Küreleri artık suda yüzüyor ( MCPE-64039 )
- Lavta ayarlanmış Netherite hareketi ( MCPE-65372 )
- Netherite zırhı artık magma blokları üzerinde dururken dayanıklılık kaybına uğramaz ( MCPE-76532 )
- Hero of the Village ve Curing Zombie Köylülerinin ticaret indirimleri artık Java Sürümü ( MCPE-70782 ) ile eşleşiyor
- Hayalet kanatlar artık çırpma sesleri çıkarıyor
- Pistonlar artık yapı yüksekliği sınırının üzerine veya boşluğa uzatılamaz ( MCPE- 37825 , MCPE-51067 )
- Brewing Standları artık Blackstone ( MCPE-90465 ) ile üretilebilir
- Oyuncular artık / give komutuyla tarım arazisi yaratabilir ve Pick Block ( MCPE-25691 ) ile onu seçebilirler.
- Yangın hasarıyla öldürülen Morina ve Somon artık pişmiş balıkları düşürüyor ( MCPE-30693 )
- Artık zincirleri yatay olarak hizalanacak şekilde yerleştirmek mümkündür ( MCPE-93995 )
- Zemin ve tavan yüzeyi oluşturma artık Java Sürümü ile doğru şekilde eşleşiyor
- Soul Sand Vadileri artık Soul Soil ve Soul Sand ( MCPE-69159 ) ile kaplı tavanlara sahip
- Bazalt Deltaların artık Bazalt tavanları var ( MCPE-79608 )
- Yolcuları olan yolcular artık baştan çıkarılabilir
- Piglinler artık zombileştiklerinde envanterlerini düşürüyor ( MCPE-81503 )
- Piglins ve Piglin Brutes'in zombileştirildiğinde ekipmanı korumasına izin verin ( MCPE-83683 )
- Piglin Brutes artık oyuncu tarafından öldürüldüğünde 10 yerine 20xp veriyor ( MCPE-94089 )
- Fenerler artık su altına yerleştirilebilir ve üzerlerine bir su kaynağı bloğu yerleştirildiğinde patlamaz
- Piglins artık Java Edition'da ( MCPE-92662 ) olduğu gibi benzer takas ürünleri sunuyor
- Soul Fire artık kar veya buz bloklarını eritmiyor ( MCPE-74901 )
- Zombified Piglinler artık binicilik sırasında Striders'ın üzerinde süzülmüyor ( MCPE-80188 )
- Çarpık Mantar artık Kızıl Ormanlarda ( MCPE-83616 ) büyüyebilir
- Piglins artık takas sırasında Nether Brick blokları yerine Nether Bricks sunuyor ( MCPE-74395 )
- Bebek Zoglin ve Bebek Hoglin, oyuncu tarafından öldürüldükten sonra artık düşüşe sahip
- Bebek Zoglinlerin artık sevimli, büyük boy kafaları var ( MCPE-65454 )
- Wither Skeletons artık otomatik olarak Piglins ve Piglin Brutes'a saldırır ( MCPE-65456 )
- Hoglins şimdi Respawn Çapalarından ( MCPE-71534 ) kaçacak
- Demir Golemler artık Hoglins'e saldırıyor ( MCPE-73838 )
- Zoglinler artık İyileştirme etkisinden hasar alıyor ve Zarar Verme etkisinden iyileşiyor ( MCPE-79314 )
- Ruined Portal sandıkları Glistering Melon içeriyorsa, artık yalnızca tek bir kavun dilimi içermezler ( MCPE-92675 )
- Striders'da jokey olan Zombified Piglinler artık bir Çubukta Çarpık Mantar tutuyor ( MCPE-94002 )
- Piglin Brutes artık büyülü Altın Balta'ya sahip değil
- Beklenen tüm Nether bitkileri artık kompostlanabilir ( MCPE-78026 ) ( MCPE-82999 ) ( MCPE-94671 )
- Crimson and Warped Fungus artık Mycelium'a ( MCPE-88588 ) yerleştirilebilir
- Sandıklarda bulunan Soul Speed büyüsü artık Bastion Remnant sandıklarıyla sınırlı ( MCPE-75468 )
- Soul Campfires artık çıkarıldığında Kömür yerine Soul Soil düşüyor ( MCPE-74709 ) ( MCPE-74709 )
- Strider sağlığı 15'ten 20'ye çıkarıldı ( MCPE-76425 )
- Piglinler artık Kalkanlar, Elytra, Kaplumbağa Kabukları ve çeşitli Mafya Kafalarını ( MCPE-75863 ) donatabilir.
- Piglin Brutes artık belirli blokların kırılmasından öfkelenmiyor, yine de her zaman görünürde bir oyuncuya saldırıyorlar ( MCPE-94106 )
- Baby Zombified Piglins artık ellerinde tutulan eşyaları doğru şekilde gösteriyor
- Bir Pistonu hızlı bir şekilde işlemek artık Çarpık Kalaslarla ve Kızıl Kalaslarla ( MCPE-87659 ) çalışacak
- Bebek Hoglins artık uygun hasar veriyor
- Piglinler artık Nether Wastes'te Peaceful zorlukta doğal olarak ortaya çıkıyor ( MCPE-95718 )
Değişiklikler:
- Yaklaşan motor teknolojisinin önizlemelerini etkinleştirmek ve Eklentiler ile Pazar içeriğini desteklemek için birkaç yeni deneysel geçiş eklendi
- Android cihazlara yeni Mojang Studios logosu açılış ekranı eklendi ( MCPE-79353 )
Bilinen Sorunlar:
- Oculus Rift'te oynarken Xbox One oyun kumandaları beklendiği gibi çalışmıyor
Düzeltmeler:
Performans / Kararlılık
- Oyun sırasında meydana gelebilecek bir çökme düzeltildi
- Oyuncu, çok oyunculu bir oturuma yeniden katıldıktan sonra üzerinde durdukları bir Shulker Box açtığında meydana gelebilecek bir kilitlenme düzeltildi ( MCPE-51711 )
- Bir oyuncu bir oyuna uyku durumunda ( MCPE-79465 ) katıldığında meydana gelebilecek bir kilitlenme düzeltildi
- Diğer Nintendo Switch oyunlarına katılan Nintendo Switch oyuncularının güvenilirliği iyileştirildi
- Ender Dragon'a etiket eklemek artık dünyayı yeniden yüklerken oyunu çökertmeyecek ( MCPE-89076 )
- Dünyaya sersemlemiş bir varlık yüklendiğinde meydana gelebilecek bir çökme düzeltildi
- Bölünmüş ekran oturumundaki Oyuncu 1, denetleyicisinin bağlantısını kestiğinde meydana gelebilecek bir kilitlenme düzeltildi ( MCPE-99565 )
- Optimize edilmiş yığın yükleme performansı ( MCPE-85614 )
- Çeşitli bant genişliği optimizasyonları
Genel
- Xbox One'da ( MCPE-84649 ) dünya başlangıcında çökme sırasında dünyalar listesinden kaybolan dünyalar düzeltildi
- "Beaconator" başarısı artık güvenilir bir şekilde açılabilir
- "Okçu" artık güvenilir bir şekilde açılabilir ( MCPE-86371 )
- Bir fırında lav kovası kullanıldığında 'Süper Yakıt' başarısının ödüllendirilmemesi düzeltildi ( MCPE-64453 )
- Alfa kanalı olmayan 24 bit PNG'ler artık geçerli özel dış görünümler olarak kabul edilmemektedir ( MCPE-50094 )
Oynanış
- Fishing Rod artık bir mafya yakınındayken doğru şekilde kullanılabilecek ( MCPE-65249 )
- Özel isimli tekneler ve minecarts artık yerleştirilip kırıldıktan sonra isimlerini kaydedecek. İsimleri de dünyada gösterilecek ( MCPE-25845 )
- Sürecin ortasında bir PS4 dünya içe aktarımı kapatıldıktan sonra boş dünyaların oluşturulması düzeltildi
- End City ganimet sandıkları bir kez daha doğru şekilde üretiliyor ( MCPE-72920 )
- Meyve ağaçlarının arasında yürürken oyuncuların ve çetelerin hasar almaması düzeltildi.
- Menzilli silahlarla donatılmış zırhlara sahip çetelerin öldürülmesi artık zırh ganimetiyle sonuçlanıyor ( MCPE-44408 )
Çeteler
- Köylüler artık yanlış mesleğe kilitlenmiyor ( MCPE-62080 )
- Arılar artık End ve Nether boyutlarında ( MCPE-58322 ) ayrılan bir sürenin ardından kovanlarını / yuvalarını terk ederler.
- Düşman çeteler artık gün boyunca gök gürültülü fırtınalarda ortaya çıkabilir ( MCPE-34409 )
- Tilkiler artık meyve çalılarına düşerken hasar almıyor ( MCPE-82273 )
- X ve z yönleri boyunca sabit Vex hareketi ( MCPE-41879 )
- Blaze artık oyuncudan uzaklığa bağlı olarak yakın dövüş saldırısı ve menzilli saldırı arasında geçiş yap ( MCPE-45469 )
- Mob'un hareketsizlik zamanlayıcısı artık en yakın oyuncudan 32 bloktan daha yakın olduğunda sıfırlanıyor
- Bir Kar Golemini kesmek artık oyulmuş bir balkabağı düşürür ( MCPE-66967 )
- Karadaki Kaplumbağalar ve Yunuslar artık başarıyla suya doğru hareket edecekler ( MCPE-44918 )
- Ghast'ler bir kez daha tüm ışık seviyelerinde ortaya çıkıyor ( MCPE-85747 )
- Lav içindeki çeteler bir çıkış yolu bulamadılar. Bu düzeltme, zaten lav içindeyse bir lav bloğuna girebilmelerini sağlar
- Çeteler artık içinde bulundukları Minecarts'ı hareket ettiremezler ( MCPE-46804 )
- Mob belirme aralığı artık simülasyon mesafesine göre ölçekleniyor ( MCPE-95568 )
- Eski sürümlerden köylüler artık ticaret yaparken doğru bir şekilde seviye atlıyor ( MCPE-85013 )
- Çiftçi köylülerinin mahsulü hasat ederken veya ekerken performansının artması
- Çiftçi köylülerinin mahsulü hasat etmesini engelleyebilecek bir hata düzeltildi
- Oyuncu tarafından basılmış Strider'lar artık Magma bloklarının yanı sıra, Fungus on a Stick ( MCPE-77096 ) tarafından yönlendirildiklerinde önlerinde dolu olmayan blokların üzerine atlıyor
- Yavru hayvanlar, büyümeden önce bir kez daha evcilleştirilebilir ( MCPE-96973 )
- Arılar artık arı kovanlarından ve Arı Yuvalarından yalnızca hava bloklarından çıkabilirler ( MCPE-97185 )
- Slimes artık donmuş biyomlar ( MCPE-49303 ) içindeki balçık parçalarında ortaya çıkabilir.
Bloklar
- Bazı duvarların dünya yükünde doğru şekilde bağlanmaması sorunu düzeltildi.
- Konsol Sürümü kayıtlarından dönüştürülen duvarlar artık düzgün bir şekilde birleştirildi
- Kabarcık kolonlarından gelen su artık olması gerektiği gibi akar ( MCPE-36463 )
- Üstlerinde konteyner bulunan hazneler artık düşen öğeleri toplayamaz ( MCPE-80555 )
- Çit kapıları artık Blackstone Duvarları ( MCPE-78002 ) ile hizalı
- Kızıl Kökler ve Çarpık Kökler üzerine bloklar yerleştirmek artık kökleri düzgün şekilde kaldıracak ( MCPE-81521 )
- Hedef bloklar artık üstlerinde ek bloklara güç sağlamıyor ( MCPE-85455 )
- Arı Kovanları ve Arı Yuvaları artık doğru öne bakan dokuyu gösteriyor ( MCPE-92468 )
- Lav ve su dokuları artık yanlarına veya üstlerine Balçık bloğu veya Bal bloğu yerleştirildikten sonra görülebilir ( MCPE-62255 )
- Bitiş ağ geçitleri artık bir çıkış konumu ararken merkez bloğa olan mesafeyi doğru bir şekilde hesaplayacaktır ( MCPE-48922 )
- Bitkiler ve mahsuller artık yığın sınırlarına yakınken daha tutarlı bir şekilde büyüyor
- Kahverengi ve Kırmızı Mantarlar artık Nylium'da büyük mantarlara dönüştürülebilir
- Kakao Çekirdekleri artık tüm orman ağacı çeşitlerinin ( MCPE-46638 ) üzerine yerleştirilebilir ve bunlarda yaşayabilir.
- Yerçekiminden etkilenen bloklar, destek blokları bir piston tarafından hareket ettirildiğinde artık kırılmaz ( MCPE-81106 )
- Düşen bloklar artık uzun süre düştükten sonra kırılıyor ( MCPE-73124 )
- Podzol artık büyük ladin ağaçlarını yumurtlarken üst katmanın altında oluşmuyor ( MCPE-71995 )
- Gözlemci blok dokuları, bir piston tarafından hareket ettirildikten sonra artık aktif durumda kalmaz ( MCPE-61175 )
- Düşen blokların bir portalın yakınında kopyalanmasına neden olabilecek bir hata düzeltildi ( MCPE-68229 )
- Rayların x ekseni boyunca doğru şekilde çalıştırılmamasına neden olan bir sorun düzeltildi ( MCPE-81987 )
- Bir ağacın ve çiçeklerin yanında fidanlar artık yanlış bir şekilde arı yuvasına dönüşmüyor ( MCPE-80543 )
- Dragon Egg artık kaide üzerine yerleştirildiğinde ve Ender Dragon yeniden doğduğunda kaybolmuyor ( MCPE-78400 )
- İşaretler artık Uç Çubuklarına yerleştirilemez
Öğeler
- Pusula öğeleri artık oyuncu bir teknedeyken doğru yönü gösterecek ( MCPE-56876 )
- Özel adlara sahip pusulalar artık bir Lodestone ile bağlantılı olduklarında adlarını koruyor
- Curse of Vanishing ile pusulalar artık bir Lodestone ile bağlantılı olduklarında büyülerini koruyorlar
- Lodestone Pusulaları artık bir Anvil ( MCPE-74016 ) kullanarak Lanetlenmenin Laneti ile büyülenebilir
- Soul Speed ile büyülenmiş botlar artık kırıldıktan sonra çetelere veya oyuncuya takılmayacak ( MCPE-75375 )
- Eritilmiş eşyalar (1.13 öncesi) artık yanlış hasar değerleri içermez ve istiflenebilir ( MCPE-54617 )
- Düşen eşyalar artık yere çok alçakta süzülmüyor
- Dragon Egg artık bir patlamayla yok edildiğinde her zaman düşer ( MCPE-52632 )
- Totem of Undying artık öldüğünde doğru efektleri uyguluyor ( MCPE-52364 )
- Zırh, bir zırh sehpası ( MCPE-84368 ) ile etkileşime girdikten sonra artık sıcak çubuğa takılmıyor
- Birden çok blok için düzeltilmiş harita rengi gösterimi ( MCPE-19228 ) ( MCPE-83797 )
- XP küreleri bir kez daha dünya aydınlatmasını göz ardı ederek her zaman maksimum parlaklıkta olmasını sağlar ( MCPE-67448 )
- Afiş desenleri artık 2x2 üretim ızgarasında ( MCPE-91247 ) üretilebilir
- "Thing" afişi artık Tezgahta üretilebilir ( MCPE-70449 )
- Bir dünya yeniden yüklenene kadar eşya dayanıklılığının atanmamasına neden olan bir sorun düzeltildi ( MCPE-62324 )
- Yumurtalar artık su altı Canavar Çıkma Yeri'nde kullanılabilir.
- Düşen eşya yığınlarının başka bir eşya yığınıyla birleştikten sonra görünmez hale gelmesi düzeltildi ( MCPE-71139 )
- Demir kazmalar artık baskınlar sırasında çeteler tarafından düşürülebilir ( MCPE-44417 )
Krallıklar
- Bir Dünya bir Diyar'a yüklenemediğinde olası çözümlerle daha ayrıntılı hata mesajları eklendi ( REALMS-474 )
- Realms'den ( MCPE-69269 ) büyük dünyaları indirirken meydana gelen bir kilitlenme düzeltildi
- Realms abonelikleri için "Yönet" düğmesini seçmek artık uygun Microsoft hesabı sayfasını açar
- Realms Plus aboneliğiyle sahip olunan içerik artık tüm platformlarda dolaşıyor ( REALMS-5171 )
Grafik
- Bazı cihazlarda gökyüzü kutusu arka plan grafiklerinin doğru şekilde görüntülenmemesiyle ilgili bir sorun düzeltildi
- Bambu hasar verirken eksik animasyonla ilgili bir sorun düzeltildi
- Windows 10'da bazı cihazları etkileyen City Living dünyasındaki cam bloklarla ilgili bir grafik sorunu düzeltildi
- Dokunmatik ekran girişi "Sohbet ve Komutlar" kullanıcı arayüzü öğesinin artık daha koyu bir çerçevesi var
Ses
- Okyanus biyomlarına ( MCPE-76213 ) suya girerken müzik artık kesintiye uğramıyor
- Azaltılmış baskın korna sesi ( MCPE-85593 )
Üretim Ekranı
- Bir oyun kumandası kullanırken Crafting Screen deneyiminde çeşitli iyileştirmeler
- Arnavut kaldırımı artık taş aletler için varsayılan bileşen olarak gösteriliyor ( MCPE-71843 )
- Envanterdeki öğeler artık tariflerin üzerine gelindiğinde üretim ızgarasına taşınmayacak
- Seçili tarif, o tarif için gerekli tüm malzemelere sahip olmasanız bile, sekmeler değiştirilirken artık silinmeyecektir.
- İmleç bir tarifin üzerine gelirken öğeleri toplamak artık tarifin yeni dizininde güncelleniyor
- Kızıl ve Çarpık Gövdeler / Tüyler artık doğru Yaratıcı envanter gruplarında ( MCPE-74611 )
- Nether ve Warped Wart blokları artık yaratıcı menüde açılan bir bölümde değil
Yapı Blokları
- Yapı bloğu 3D Dışa Aktar ekranından ad alanı kaldırıldı
- Yapı Bloğu önizleme penceresi sırasında meydana gelen blok değişiklikleri için hatalı yığın konumu hesaplaması düzeltildi
- Yapı yükleme / kaydetme artık yakındaki parçalardaki işaretleme bloklarını etkilemiyor
- Sıfırla düğmesinin tel kafes sınırlama kutusunu yeniden oluşturmaması düzeltildi
Kullanıcı arayüzü
- Ayarlar ekranının Profil bölümüne Noto Sans yazı tipi lisans düğmesi ve açılır iletişim kutusu eklendi
- Açılış metinleri ve yükleme ekranı ipuçları güncellendi ( MCPE-85381 )
- Basitleştirilmiş ve Geleneksel Çince için oyun tarafından kabul edilmeyen sistem dili ayarları düzeltildi
- Blok vurgulama / seçim kutusunun blokların üzerine çıktığı anlamına gelen bir sorun düzeltildi
- Oynatma süresi artık Başarılar ekranında doğru görüntüleniyor ( MCPE-66331 )
- İşaretçi konteyneri arayüzü, hotbar doluyken envanterdeki öğeleri hızlı bir şekilde taşımaya çalışırken artık envanter yuvalarının etrafındaki öğeleri karıştırmıyor.
- Dokunmatik cihazlarda ' Tekneden Çık ' düğmesine basmak artık oyuncunun bir yolcuyu vurmasına veya Tekneyi yok etmesine neden olmayacak ( MCPE-78113 )
- Pencereyi kapatmak için hangi gamepad düğmesine basılacağını göstermek için NPC iletişim ekranına bir düğme simgesi eklendi (Eğitim Özelliği)
- İmleç bir eşya yuvasından her hareket ettirildiğinde, üzerine getirilen yuva verileri artık düzgün bir şekilde temizleniyor. Bu şekilde oyun kumandası yardımcıları, bir öğe yuvasının üzerine gelmediğinde doğrudur
- Oyuncu geçiş çubuğu seçimini değiştirdiğinde görünen öğe adı metni artık alttan sabitleniyor. Bu şekilde büyüdüğünde, hotbar ( MCPE-79566 ) ile çakışmayacaktır.
- Duraklatma Menüsündeki 'Profil' düğmesinin doğru boyutlandırılmaması düzeltildi
- " Sürüşten Çık" ipucu artık işlem çubuğu mesajlarını temizliyor ( MCPE-75097 )
- Smithing Table ekranı artık çekiç simgesini içerir ve "Cep" UI profil ayarı ( MCPE-79541 ) kullanılırken kullanıcı arabirimi öğeleri doğru şekilde görünür.
- Özel adlar artık yükseklik çubuklarını değiştiriyor ( MCPE-43473 )
- Öğütme taşı artık öğeyi değiştirmedikçe bir sonuç göstermiyor ( MCPE-54256 )
- Öne Çıkan Eşyalar, Başarı Ödülleri, İfadeler ve Giyinme Odası ( MCPE-89179 ) arasındaki gezinme sorunları düzeltildi
- Ayarlar ekranındaki Oyuncu Etiketini Değiştir ve Hesabı Yönet düğmeleri şimdi iOS ve Android'de xbox.com URL'lerini aç
- Giyinme Odası artık internete bağlı değilken önbelleğe alınmış öğeleri gösteriyor
Komutlar
- Portal blokları ile büyük miktarda blok doldurmak için '/ fill' komutunu kullanırken bir çökme meydana gelmesi sorunu giderildi.
- Başlık komutu (Başlık, Altyazı ve Eylem Çubuğu) için metin ve arka plan ayarlandı ve aralık bırakıldı
- '/ Planla' ile sıraya alınmış bir isteğin yürütüldüğünde temizlenmemesi ve bir seviyeye yeniden girildiğinde yürütülmesi hatası düzeltildi
- Bir merkez ve bir yarıçap belirleyerek dairesel bir alanı izlemenize izin veren bir aşırı yük ile '/ sched on_area_loaded' komutuna eklendi. Ayrıca istek kuyruğu için serileştirme eklendi
- Gerçekte yüklenmeden önce yüklenmiş bir alanı dikkate alan '/ planla' komutuyla ilgili sorunlar düzeltildi ve komut artık hangi boyutta kuyruğa alındığına saygı duyuyor
Harita Oluşturucular ve Eklenti Oluşturucular için:
Güncellenen Şablon Paketleri
- 1.16.100 için yeni kaynaklar, davranışlar ve belgeler içeren güncellenmiş şablonlar indirilebilir
- Kaynak Paketi Şablonu: aka.ms/resourcepacktemplate
- Davranış Paketi Şablonu (belgeleri içerir): aka.ms/behaviorpacktemplate
Düzeltmeler
- Parçacık oynatmak ve parçacıkları da oynatan farklı bir duruma geçmek için animasyon denetleyicileri kullanırken parçacıklar düzeltildi
- Striders artık her bacak için ayrı bir doku eşlemesine sahip ve bacak dokuları düzgün bir şekilde yansıtılıyor
- 'Sound_definitions.json'da yazılan perde artık doğru bir şekilde oynatılıyor ( MCPE-49430 )
- FMOD müzik kanalı, FMOD sanal kanalının oyunda normal bir ses çalındığında çalmasını önlemek için müzik çalındığında artık önceliğini 0'a ayarlıyor (varsayılan öncelik 128'dir)
- Köylüler / Zombi Köylüleri, "minecraft: entity_born" etkinliğiyle onları çağırmak için çağırma komutunu kullanırken bir kez daha bebek olarak doğru şekilde doğuyor
- Tanımlanmamış özel bir malzemenin yüklenmeye çalışılması artık bir çökmeye neden olmaz. Şimdi uygun bir içerik hatası atıldı
Komutlar
- Yapı Bloklarını kullanmak zorunda kalmadan yapıların kaydedilmesine ve yüklenmesine izin veren '/ yapı' komutu eklendi
- Bir yapının yerleşimini '/ structure' komutuyla canlandırma yeteneği eklendi
- İçerik oluşturucuların özel müzikleri çalmasına ve kontrol etmesine olanak tanıyan '/ music' komutu eklendi
- Tek seferlik bir animasyon çalıştırmanıza izin veren '/ playanimation' komutu eklendi. Animasyonun çalışması için tüm değişkenlerin doğru şekilde ayarlandığını varsayar.
- Kamera sallanma efektini etkinleştirmek için '/ camerashake' komutu eklendi
- Varlıkların diğer varlıklara binmesine, varlıkların ata binmesine engel olmanıza, binicilerin sürücülerini çıkarmasını sağlamanıza veya sürmek ve binicileri çağırmanıza olanak tanıyan '/ ride' komutu eklendi
- Bir oyuncunun doğma noktasını temizlemenizi sağlayan '/ clearspawnpoint' komutu eklendi
- Bir varlıkta bir olayı tetiklemek için kullanılabilecek "/ olay" komutu eklendi
- '/ Spawnpoint' komutunu kullanmak artık uyuyan Oyuncuları etkilemeyecek ( MCPE-91565 )
- '/ Execute' kullanan eski komut sürümleri artık yarıçapı hesaplarken komut seçiciler için uygun konumu kullanıyor
Veriye Dayalı Bloklar
- Blok olay yanıtları ve yeniden düzenlenen blok dokümantasyonu için ek belgeler
- Tikleme bileşenlerine sahip bloklar, kaldırıldıktan sonra artık bekleyen tikleri işaretleme kuyruğundan temizleyecektir.
- 'On_player_destroyed' tetikleyici bileşeni eklendi
- Devre dışı bırakılan çarpışmalarla yollanabilir veri odaklı bloklar yapıldı
- Yerelleştirme tablosunda görünen adların yapılandırılmasına izin vermek için BlockDisplayNameComponent eklendi
- Aşağıdaki olay yanıtlarını ayrıştırmak ve gerçekleştirmek için destek eklendi:
- 'Set_block_at_pos' olay yanıtı eklendi
- Yağma Çıkar
- Bloğu Ayarla
- 'On_interact' tetikleyici bileşeni için destek eklendi
- 'On_player_placing' tetikleyici bileşeni için destek eklendi
- Ayrıca yerleştirme bağlamını almak için 'cardinal_block_face_placed_on' ve 'cardinal_player_facing' için MoLang sorguları eklendi
Veriye Dayalı Blok Modelleri
- Yeni veriye dayalı blok mozaikleme ardışık düzeninin ilk geçişi eklendi
- Oluşturma için bir blok modeli kullanmaya izin vermek için "minecraft: geometri" bileşeni eklendi
- Oluşturma için varsayılan birim küpü kullanmaya izin vermek için "minecraft: unit_cube" bileşeni eklendi. Birim küpler, ortam tıkanması ve yüz kaldırma gibi bazı ekstra efektler elde eder
- Bir geometri dosyasındaki yüzleri ve material_instances gerçek bir malzemeyle eşleştirmeye izin vermek için "minecraft: material_instances" bileşeni eklendi
- Yeni veri odaklı bloklarla yumuşak aydınlatma ve ortam kapanması düzeltildi
Yerleşim Filtresi
Bu bloğun yerleştirilebileceği yer için koşulları ayarlamanıza olanak tanıyan "minecraft: yerleştirme_ filtresi" bileşeni eklendi. Bu bileşen ayrıca, komşu bloklar değiştiğinde devreye girecek ve artık geçerli bir konumda değilse ganimetini patlatacaktır.
- Blok Açıklayıcıya serileştirme eklendi
- BlockDescriptor listelerini Block *, BlockLegacy veya BlockDescriptor ile karşılaştırmak için BlockDescriptor'a statik anyMatch işlevleri eklendi
- İki BlockDescriptor'u karşılaştırmak için bir işlev eklendi. Bu, eşleşen blokları, tanımlayıcı eşleşmelerinden herhangi birinin herhangi bir etiketi, eşleşen permütasyonlara sahip blok durumlarını kapsar.
- BlockDescriptor BlockLegacy üye değişkeni bir Block * olarak değiştirildi, böylece ertelenmiş blok çözünürlüğü sırasında blok durumlarını ayarlayabilir ve durum ayarlı bloğu elde edebiliriz
- Mevcut tüm Block * json ayrıştırması kaldırıldı
Şema
- "Allow_blocks" öğesini "use_on" ve "dispense_on" olarak ayırın
- 'use_on', bir varlık yerleştirici öğesinin hangi bloklarda kullanılmasına izin verildiğini belirtir, tüm bloklara izin vermeyi atlayın
- 'dispense_on', bir varlık yerleştirici öğesinin dağıtılmasına izin verilen blokları belirtir, tüm bloklara izin vermeyi ihmal edin
Komutu çalıştır
- 'Execute_command' anahtar sözcüğü için öğe json olaylarına destek eklendi. Hem dizeyi hem de dizge dizisi biçimini destekler, burada dizenin çalıştırılması amaçlanan komuttur. Komutlar yükleme zamanında derlenir ve add / remove_mob_effect ve teleport eylemlerinden sonra, ancak olaylar için diğer tetikleyicilerden önce yürütülür. Komutlar sırayla bölümlere ayrılacak ve beklendiği gibi düğümleri rastgele hale getirecektir
Komutu Çalıştır
- Mevcut ekle ve kaldır anahtar kelimelerinin yanı sıra 'run_command' anahtar sözcüğü için varlık json olaylarına destek eklendi. Hem dizeyi hem de dizge dizisi biçimini destekler, burada dizenin çalıştırılması amaçlanan komuttur. Komutlar, bileşen grupları eklendikten ve kaldırıldıktan sonra çalıştırılacak ve sırayla bölümlere ayrılacak ve beklendiği gibi düğümleri rastgele hale getirecektir.
- BlockDescriptor yerine BlockDescriptor'u ayrıştırmak ve kullanmak için aşağıdaki bileşenler güncellendi *
- BlockBreakSensorComponent
- BlockListEventMap
- Nefes Alabilir Bileşen
- Yetiştirilebilir Bileşen
- Yüzdürme Bileşeni
- EntityPlacerItemComponent
- PreferredPathComponent
- SeedItemComponentLegacy
- BlockDescriptor yerine BlockDescriptor'u ayrıştırmak ve kullanmak için aşağıdaki özellikler güncellendi *
- NoSurfaceOreFeature
- Cevher Özelliği
- SingleBlockÖzelliği
- BlockDescriptor yerine BlockDescriptor'u ayrıştırmak ve kullanmak için aşağıdaki hedef tanımları güncellendi *
- Hedef Tanım
- RaidGardenGoal
- Vanilya Hedef Tanımı
- BlockDescriptor yerine BlockDescriptor'u ayrıştırmak ve kullanmak için aşağıdaki yüzey kodu güncellendi *
- MesaSurfaceAttributes
- SurfaceMaterialAdjustmentAttributes
- SurfaceMaterialAttributes
- BlockDescriptors kullanmak için kod güncellemeden yapılan değişiklikleri yansıtmak için aşağıdaki testler güncellendi
- Yüzdürme Bileşen Sunucu Testleri
- FeatureHelperTests
- NoSurfaceOreFeatureTests
- CevherÖzellik Testleri
- SingleBlockFeatureTests
- BlockDescriptor yerine BlockDescriptor'u ayrıştırmak ve kullanmak için aşağıdaki ağaçlar güncellendi *
- Akasya Ağacı Örtüsü
- AcaciaTreeTrunk
- FallenTreeTrunk
- FancyTreeCanopy
- FancyTreeTrunk
- MegaPineTreeCanopy
- MegaTreeCanopy
- MegaTreeTrunk
- PineTreeCanopy
- Çatılı
- SimpleTreeCanopy
- SimpleTreeTrunk
- SpruceTreeCanopy
- TreeHelper
Aktörler
- Squid render artık veriye dayalıdır
- Tüm minecart türleri artık veriye dayalıdır
- 'Minecraft: behaviour.controlled_by_player' hedefi artık verilere dayanıyor
- Fizik bileşeninin 'has_gravity' alanı artık bir çetenin navigasyon bileşeni yoksa bir çetenin su yerçekimi uygulaması gerekip gerekmediğine karar vermek için kullanılıyor
- Uzamsal Bant Genişliği Optimizasyonları artık bir "minecraft: conditional_bandwidth_optimization" bileşeni aracılığıyla sergileniyor
- Uzamsal Bant Genişliği Optimizasyonları artık "minecraft: conditional_bandwidth_optimization" kullanan her aktör tarafından kullanılıyor
- 'Tellraw' ve 'titleraw' gibi komutlarda varlık adlarını yazdırmak için kullanılabilen ham metne seçici bileşen eklendi
- Yol bulma artık "minecraft: scale" bileşenini hesaba katacak
- Yol bulma ve navigasyona izin vermek için BrewingStand, ButtonBlock, ChestBlock, EnderChestBlock, SlabBlock ve SoulSandBlockblock türleri güncellendi ( MCPE-47075 )
- Aktör Özellikleri güncellendi. Geçersiz olan ve bazı vanilya içeriklerinde görünen iki alan artık bir içerik hatası verecektir. "Minecraft: can_fly" üzerindeki "değer" alanı ve "minecraft: foot_size" özelliği, herhangi bir varlık dosyasından kaldırılmalıdır.
- 'MoveToLiquidGoal ' , hedef bloğu için veri kullanmak üzere değiştirildi
- Strider artık 'move_to_liquid' hedefini doğru bir şekilde uyguluyor
- Yapılmış tekneler Yüzdürme bileşenini kullanır. Bunu mümkün kılmak için, aktör belirtilen bloklara girdiğinde veya çıktığında belirtilen olayları tetikleyen "inside_block_notifier" bileşeni ve karşılık gelen bir aktör bayrağını ayarlayan "out_of_control" bileşeni olmak üzere iki yeni bileşen eklendi.
- Hedef İçin Bırak Öğesinin davranışını kontrol etmek için yeni veri parametreleri ortaya çıktı. Bu şunları içerir: "seconds_before_pickup", "cooldown", "minimum_teleport_distance", "max_head_look_at_height", "teleport_offset" ve "entity_types". Yeni Actor bileşen belgelerine göz atın!
- "Max_seconds_before_search", "search_cooldown_max_seconds" ve "seconds_until_new_task" dahil olmak üzere Hasat Çiftliği Blok Hedefinin davranışını kontrol etmek için yeni veri parametreleri ortaya çıktı. Yeni Actor bileşen belgelerine göz atın!
- Minecraft paylaşılabilir öğelerin ayrıştırılmasına hata kontrolleri eklendi. Öğe adı geçersizse veya dizi boşsa içerik günlüğünü görüntüler
Sis
- Oyuncular için aktif sis ayarlarını yönetmek için oluşturulmuş '/ fog' komutu; Bu sis ayarları, oyuncu kamerasının biyom konumu gibi istemciden gelen sisi geçersiz kılar
- Her biyomu bir sis tanımı tanımlayıcısına bağlamak için "biomes_client.json" güncellendi
- "Yoğunluk" ve "media_coefficients" nesnelerini içeren "hacimsel" alt nesne eklendi. Bunlar hacimsel sis için kullanılan veri değerlerini tutar
Kayıt Öğesi Bileşeni
- Müzik kutularında müzik çalmak için artık öğeler kayıt yapılabilir
- Bileşen Değişkenleri
- sound_event - Oyun kodundaki bir ses olayına karşılık gelen bir dize değeri. Bu dizi, müziğin çalması için şunlardan biri olmalıdır: "13", "kedi", "bloklar", "cıvıltı", "uzak", "alışveriş merkezi", "mellohi", "stal", "strad", "ward" , "11", "bekle", "domuz adımı"
- süre - Parçacıkların JukeBox Bloğundan ne kadar süreyle ortaya çıkacağını belirleyen bir kayan değer, yaklaşık olarak ses olayının uzunluğuyla eşleşmelidir.
- comparator_signal - Karşılaştırıcı Blok tarafından kullanılan analog sinyalin gücünü temsil eden bir tamsayı değeri
- Örnekler
- JukeBox Block'a eklendiğinde bu, "record.chirp" ses klibini oynatır.
- Örnek 1: "minecraft: record": {"sound_event": "chirp", "duration": 185.0, "comparator_signal": 4}
Öğeler
- Java Sürümü öğeler listesiyle tutarlı olacak şekilde yeniden adlandırılmış öğeler
- Bir öğenin oyunda nasıl tamir edildiğini verilere yönlendiren RepairableItemComponent oluşturuldu
- Öğeler artık görünen adlarını yerelleştirilmiş bir 'değer' ile geçersiz kılabilir. Bir değer sağlanmadıysa, bileşen varsayılan adıyla kalacaktır. Sağlanan değer yerelleştirme dosyasında değilse, görünen ad değer dizesi olacaktır
- '/ Give' ve '/ replaceitem' komutlarıyla bir öğeye uygulanabilen Envanterde Kilitleme bileşeni eklendi. Bu, öğenin oyuncunun envanterinden kaldırılmasını, düşürülmesini veya
- Kullanım örneği: `/ give @s apple 1 0 {" item_lock ": {" mode ":" lock_in_inventory "}}`
- Bir öğeye '/ give' ve '/ replaceitem' komutlarıyla uygulanabilen Yuvada Kilitleme bileşeni eklendi. Bu, öğenin oyuncunun envanterindeki yuvasından taşınmasını veya çıkarılmasını, düşmesini veya onunla işlenmesini önler.
- Kullanım örneği: '/ give @s apple 1 0 {"item_lock": {"mode": "lock_in_slot"}}'
- Bir öğeye '/ give' ve '/ replaceitem' komutlarıyla uygulanabilen bir Ölümde Kalma bileşeni eklendi. Bu bileşen, oyuncu öldüğünde eşyanın düşmesini engeller.
- Kullanım örneği: '/ give @s apple 1 0 {"keep_on_death": {}}'
Öğe Simge Bileşen
- Öğeler artık kullanıcı arayüzünde görüntülenmek üzere bir öğenin simgesini ayarlamanın kolay bir yolunu sunuyor
- Bileşen Değişkenleri
- "doku": Öğenin simgesi olarak kullanılacak simge görüntüsüne giden tam yol. Standart değil
- "çerçeve": Simgenin geçerli çerçevesini belirlemek için çalışma zamanında yürütülecek Molang betiği. Sabit olabilir, varsayılan değer: 0
- "legacy_texture_id": Eski öğelerde kullanılan dokunun adı. Standart değil
- "legacy_frame": Simgenin geçerli çerçevesini belirlemek için çalışma zamanında çalıştırılacak Molang betiği. Sabit olabilir, varsayılan olarak: 0
Öğe Ayrıştırma
- Birkaç aktör bileşenine 'herhangi bir etiket' işlevi eklendi. Öğeleri json'da öğe adları olarak temsil etmenin yanı sıra, artık bir dizi etiket olarak da temsil edilebilirler.
- Örnekler:
- "item": {"any_tag": "yiyecek"}
- "item": {"any_tag": ["food", "wood"]}
- "bribe_items": ["zümrüt", {"any_tag": "taş"}]
- Artık "herhangi bir etiket" işlevini kullanabilen bileşenler ve alanlar:
- "minecraft: yaşlanabilir"
- 'minecraft: yetiştirilebilir' breed_items
- 'minecraft: rüşvet verilebilir' bribe_items
- 'minecraft: verilebilir' öğeler
- 'minecraft: iyileştirilebilir' öğeler
- 'minecraft: tamemount' feed_items ve auto_reject_items
- "minecraft: donatılabilir" kabul edilen öğeler
Teknik Değişiklikler
- "Minecraft: item.someitem" biçimindeki öğe adlarında artık "öğe" olması gerekmez. porsiyon ve göz ardı edilecek
- Varlık Hareketi Tahmini Eklendi
- LegacyCubemap opaktan şeffafa değiştirildi ( MCPE-94275 )
- Öğeler için "decment_count" olay yanıtı eklendi
- 'minecraft: behaviour.send_event' Değişiklikler
- 'minecraft: behaviour.send_event' artık sınırsız aralığı belirtmek için bir değer olarak 'max_activation_range'de -1 kullanmıyor, varsayılan 32 olarak değiştirildi
- 'Min_activation_range' ve 'max_activation_range' 0'dan küçük olduğunda içerik günlüğü uyarıları eklendi
- "Min_activation_range", "max_activation_range" değerinden büyük olduğunda içerik günlüğü uyarıları eklendi
- 'minecraft: behaviour.summon_entity' Değişiklikleri
- 'minecraft: behaviour.summon_entity' artık max_activation_range'de sınırsız aralığı belirtmek için bir değer olarak -1 kullanmıyor, varsayılan 32 olarak değiştirildi
- 'Min_activation_range' ve 'max_activation_range' 0'dan küçük olduğunda içerik günlüğü uyarıları eklendi
- "Min_activation_range", "max_activation_range" değerinden büyük olduğunda içerik günlüğü uyarıları eklendi
- Normal dönüş türünden (Kimlik Yok) farklı olan komut dosyası işlevinin varsayılan dönüş türü ile bir fark düzeltildi
- Anahatlar ve raycasting için kullanılan AABB'yi geçersiz kılabilen yeni BlockRaycastComponent eklendi
- Varlık çarpışması için kullanılan AABB'yi geçersiz kılabilen yeni BlockCollisionComponent eklendi
- Blok Özelliklerinin yerini alabilecek yeni BlockPropertyComponent eklendi: Kaldırılamaz, Infiniburn, Atlamayı Önler, Hareketsiz, BreakOnPush, OnlyPistonPush ve BreaksWhenHitByArrow
- Oluşturucu tarafından belirlenen bir zaman aralığında bir blok için olayları tetikleyen yeni BlockQueuedTickingComponent eklendi
- Rastgele bir blok için olayları tetikleyen yeni BlockRandomTickingComponent eklendi
- Bir bloğun dönmesine izin veren bir Döndürme Bileşeni eklendi. Bileşen yalnızca eksen hizalı dönüşlere izin verir
- CraftingTableComponent öğesinin temel uygulamasını ekler
- Özel üretim tablolarının oluşturulmasına izin verir
- Şu anda yalnızca 3x3 ızgaraları destekliyor
Animasyonlar
- Döngüsel bir animasyonun her yinelemesi arasında nasıl bekleneceğini kontrol eden iskelet animasyon dosyalarına yeni bir 'loop_delay' alanı eklendi
- İskelet animasyonlarındaki 'start_delay' alanlarının hem bir animasyon oynatılmadan önceki ilk gecikme hem de döngüler arası gecikmeler için kullanıldığı bir hata düzeltildi
MoveTowardsRestrictionGoal
- Bu hedef, davranışı daha net hale getiren iki yeni çocuk hedefi lehine kaldırılmıştır. Davranış aynı şekilde çalışır, ancak artık iki hedefe doğru bir şekilde ayrılmıştır.
MoveTowardsDwellingRestrictionGoal
- Bu hedef, Köy inşasının parçası olan Aktörler içindir.
- Bu amaç için "DwellerComponent" gereklidir
MoveTowards
- Bu hedef için "HomeComponent" gereklidir
- Aktörün evine göre içinde kalacağı aralık için yeni bir veri parametresi ortaya çıktı: "restriction_radius"
Etkinlik Hedefini Gönder
- "minecraft: behaviour.send_event" artık sınırsız aralığı belirtmek için "max_activation_range" de -1 değerini kullanmıyor, varsayılan 32 olarak değiştirildi
- 'Min_activation_range' ve 'max_activation_range' 0'dan küçük olduğunda içerik günlüğü uyarıları eklendi
- "Min_activation_range", "max_activation_range" değerinden büyük olduğunda içerik günlüğü uyarıları eklendi
- Varlıkların dönmesine ve hedefleriyle yüzleşmesine izin veren ve engelleyen yeni bir json alanı 'look_at_target' eklendi
SetBannerDetailsFunction
- Artık Illager olmayan banner'ları özelleştirmeyi destekliyor
- En fazla 6 desen ve renk belirtilebilir
- Kabul Edilen Banner Türleri
- "varsayılan" "illager_captain"
- Kabul Edilen Renk Değerleri
- "siyah" "kırmızı" "yeşil" "kahverengi" "mavi" "mor" "camgöbeği" "gümüş" "gri" "pembe" "kireç" "sarı" "açık_mavi" "macenta" "turuncu" "beyaz"
- Kabul Edilen Kalıp Değerleri
- "taban" "bordür" "tuğlalar" "daire" "sarmaşık" "çapraz" "kıvrımlı kenar "" half_vertical_right "" mojang "" piglin "" eşkenar dörtgen "" kafatası "" small_stripes "" square_bottom_left "" square_bottom_right "" square_top_left "" square_top_right "" straight_cross "" stripe_bottom "" stripe_center "" stripe_downleft "" stripeft "downleft" "stripeft" stripe_middle ""stripe_right "" stripe_top "" triangle_bottom "" triangle_top "" triangles_bottom "" triangles_top "
- Olası Giriş
"function": "set_banner_details",
"type": "default",
"base_color": "blue",
"patterns": [
{
"pattern": "flower",
"color": "white"
},
{
"pattern": "triangle_bottom",
"color": "brown"
}
]
Sürüm Kontrollerini Biçimlendir
- Varlık davranış dosyalarının yaptığı gibi davranması için geometri, parçacıklar ve animasyon dosyalarındaki 'format_version' alanı güncellendi. Yani, artık kabul edilmesi için belirli bir sürüm belirtmenize gerek yoktur, bunun yerine yalnızca hedeflediğiniz sürümün sürümünü belirtebilirsiniz.
0 Comments:
Yorum Gönder