image1 image2 image3

HELLO I'M JOHN DOE|WELCOME TO MY PERSONAL BLOG|I LOVE TO DO CREATIVE THINGS|I'M PROFESSIONAL WEB DEVELOPER

Minecraft - 1.17.10 (Bedrock)

Minecraft - 1.17.10 (Bedrock)

 Minecraft - 1.17.10 (Bedrock)


Minecraft 1.17.10 güncellemesine hoş geldiniz! Ekip, Caves & Cliffs: Part I'in piyasaya sürülmesinden bu yana oynanış iyileştirmeleri üzerinde çok çalışıyor. Deneysel Oynanış'ın bir parçası olarak bazı eğlenceli yeni eklemelerin yanı sıra bazı Caves & Cliffs: Part II özelliklerini de tanıttık.

Lütfen bugs.mojang.com'da bulduğunuz herhangi bir hatayı arayın ve ne düşündüğünüzü feedback.minecraft.net adresinde bize bildirin .


Yeni özellikler:

mumlar

  • Mumlar artık oyunda mevcut!
  • Dört adede kadar kümeler halinde yerleştirilebilir ve Flint & Steel kullanılarak aydınlatılabilir
  • Pastanın üzerine bir mum koy ve bir dilek tut!
  • Mumlar Petek ve İp kullanılarak üretilebilir
  • Farklı renklerde Mumlar yapmak için bir işleme ızgarasında boya ile birleştirin

Saksı Açelyaları

  • Saksı Açelya ve Çiçekli Açelya çeşitleri eklendi
  • Sadece bir Saksıya Açelya yerleştirin!

Realms Dünya Slotları

  • Her Realm aboneliğinin artık üç dünya yükleme yuvası var
  • Bir seferde bir dünya aktif olabilir ve Realms sahipleri, Realm'in aktif dünyasını üç dünya slotu arasında değiştirme yeteneğine sahiptir.

Deneysel Oynanış:

Caves & Cliffs: Part II'nin deneysel özellikleri bu güncellemede mevcuttur ve dünya oluşturma ekranında etkinleştirilebilir!

Lütfen bu özelliklerin yapım aşamasında olduğunu, hala geliştirme aşamasında olduğunu ve değişebileceğini unutmayın. Bunları etkinleştirirseniz, dünyanız çökebilir, bozulabilir veya gelecekteki güncellemelerle çalışmayabilir. Dünya oluşturulduktan sonra deneysel özellikler kapatılamaz.

Daha fazla bilgi için lütfen aka.ms/MCExperimentalFeatures adresindeki deneysel özellikleri etkinleştirme hakkındaki makaleye bakın .

  • Dünya yüksekliği şimdi 320 bloğa ve -64 bloğa düşüyor
  • Lofty Peaks, Snow Capped Peaks, Snowy Slopes, Mountain Grove ve Mountain Meadow dahil olmak üzere yeni yüzey biyomları
  • Yemyeşil Mağaralar ve Damla Taşı Mağaraları dahil yeni mağara biyomları
  • Yenilenen mağara üretimi, peynir mağaraları, spagetti mağaraları, lav akiferleri ve su basmış akifer mağaraları ekler
  • Yeni cevher dağıtımı
  • Skulk Sensörü
  • keçi boynuzu

Düzeltmeler:

Performans / Kararlılık

  • Yüklenmemiş bir alana bir komutla bir yapı yerleştirildiğinde ve o yapı silindiğinde meydana gelebilecek bir kilitlenme düzeltildi

Oynanış

  • Sualtı sisi bir kez daha biyoma bağımlıdır ve olması gerektiği gibi görünür ( MCPE-124266 )
  • Nether Portals'ın bazen oyuncuları yanlış koordinatlara götürmesine neden olabilecek bir hata düzeltildi ( MCPE-115933 )
  • Bölünmüş ekran oyuncularının Örslerdeki öğeleri yeniden adlandıramaması düzeltildi ( MCPE-108405 )
  • Gök gürültülü fırtınalar artık Java Sürümü ( MCPE-72798 ) kadar sık ​​oluyor
  • Bastion ganimetleri artık Java Sürümüyle ( MCPE-104330 ) yakından eşleşiyor
  • Oyuncular, oldukça havalı görünmesine rağmen artık bir platformun altında havada yüzemezler ( MCPE-48958 )
  • Örümcek ağlarından geçen oyuncuların yere çarpmadan önce düşme hasarı alması düzeltildi ( MCPE-121550 )
  • Dokunmatik kontrollerle Powder Snow'dan aşağı inmek artık Scaffolding'den aşağı inmekle aynı düğmeyi kullanıyor
  • Oyuncunun kafasının ifadelerle düzgün şekilde canlandırılmamasına neden olan bir sorun düzeltildi ( MCPE-126902 )

Çeteler

  • Boş Kovalar artık Balık toplamak için kullanılamaz
  • Axolotl'lar ölü taklidi yaparken artık kuyruklarını kıpırdatmıyor ( MCPE-123309 )
  • Axolotl'ları Tropikal Balık Kovası ile beslemek artık boş Kova yerine Su Kovası veriyor ( MCPE-127382 )
  • Axolotl'lar artık istenmeyen yerlerde yumurtlamayı önlemek için sadece tamamen karanlıkta spawn oluyor.
  • Axolotls'taki hitbox artık mafya boyutuna uyacak şekilde daha küçük
  • Boğulmuş, Muhafızlar ve Yaşlı Muhafızlar artık gördüklerinde Axolotl'lara saldırıyor
  • Skeletonlar artık Powder Snow'da 20 saniye sonra Strays'e dönüşüyor, 45 saniyeden düşürüldü
  • Strays artık Charged Creepers ( MCPE-35876 ) tarafından öldürüldüklerinde Wither Skeleton Skulls düşürmüyor.
  • Mob Griefing world seçeneği devre dışı bırakıldığında, Burning moblar artık Powder Snow'u yok edemez ( MCPE-221842 )
  • Tempted Goats artık Java Edition'daki keçilerle aynı hızda hareket ediyor ve cezbedilen diğer benzer moblar ( MCPE-123261 )
  • Keçiler bir koç saldırısı gerçekleştirirken, çeteler artık Keçilere karşı misilleme yapmıyor ( MCPE-129619 )
  • Keçi düşme hasarı azaltma artık Java Sürümü ile aynı seviyede (-10 düşme hasarında azalma)
  • Keçiler artık Slime Blocks ve Honey Blocks üzerindeyken çarpmaya devam edebilir
  • Bebek Deniz Kaplumbağaları artık yumurtadan çıktıktan sonra umutsuzluğa kapılmıyor ( MCPE-70664 )
  • Çeşitleri de dahil olmak üzere Bebek Atlar artık daha uzun ve bacaklarından Z-dövüşü göstermiyor ( MCPE-92462 )
  • Iron Golems ve Evoker'lar artık Peaceful zorlukta bazen agresif değiller ( MCPE-47012 )
  • Amfibi çeteler artık levhaların ve Gün Işığı Sensörlerinin üzerinden geçerken takılıp kalmıyor
  • Attacked Glow Squids artık çok oyunculu oturumlarda sadece saldırgan için karartılmıyor
  • Glow Squid artık incindiğinde çevreleyen ışık seviyesine uyacak şekilde kararıyor ( MCPE-121754 )
  • 1.11 sürümünden sonra oluşturulan Marketplace dünyalarındaki Köylü yumurtlayanlardan ortaya çıkan köylüler artık V2 köylüleri olarak doğru bir şekilde ortaya çıkıyor
  • Muhafızlarla karşılaşıldığında bölünmüş ekranda görünebilen bir uyarı düzeltildi

Bloklar

  • Falling Anvils ve Stalactites artık sıvıya inerken moblara hasar veriyor
  • Azaleas artık Clay'e yerleştirildiğinde Bone Mealed olabilir
  • Açelya Yapraklarında ve Çiçekli Açelya Yapraklarında Toplama Bloğunun kullanılması artık doğru blokların toplanmasına neden oluyor ( MCPE-128092 )
  • Asılı Kökler artık su tarafından yok ediliyor ( MCPE-121676 ) ( MCPE-127677 )
  • Paratonerler artık üzerlerine düşen blokları kırmıyor ( MCPE-116545 )
  • Rooted Dirt dokusu artık rasgele döndürülerek normal Dirt bloklarının davranışıyla eşleşiyor ( MCPE-123197 )
  • Small Dripleaf artık sadece Shears ile kırıldığında kendini düşürüyor
  • Glow Liken artık sadece Shears ile kırıldığında kendini düşürüyor
  • Müzik kutuları artık yalnızca Müzik Disklerini katı olmayan bloklara çıkarıyor ( MCPE-85635 )

Öğeler

  • Kartopu ve Yumurta gibi mermiler artık gölge oluşturmuyor
  • Düşen tüm öğeler artık benzer bir kayan yüksekliğe sahip
  • Grindstone kullanarak bir öğenin büyüsünü kaldırmak , büyü maliyeti cezasını tekrar doğru şekilde sıfırlar ( MCPE-107211 )
  • Veriye dayalı öğeler artık blokları hedeflemediğinde daha hızlı sallanıyor ( MCPE-119702 )
  • '/replaceitem' komutundan elde edilen Havai Fişek Roketlerinin artık bir uçuş süresi var ( MCPE-109037 )
  • '/replaceitem' komutundan elde edilen Havai Fişek Yıldızları artık uygun renk değerlerine sahip ( MCPE-109037 )
  • İşaretlerdeki parlayan metnin artık bir taslağı var ( MCPE-129123 )
  • İşaretlerdeki siyah metin artık bir Glow Ink Sac ( MCPE-128079 ) kullanılarak aydınlatılabilir
  • Araç ipuçları artık Ink Sac ve Glow Ink Sac'ı bir denetleyici kullanırken tutarken mevcut
  • Ink Sac ve Glow Ink Sac artık Macera modunda işaretlerde süresiz olarak kullanılamaz
  • Oyuncular artık Macera modunda İşaretlerde metin boyayamaz ( MCPE-126489 )
  • Kabaklar, mayınlı olduklarında rotasyonlarına bakılmaksızın Çiftçi Köylüler tarafından bir kez daha kabul edilir ( MCPE-105540 )

Kullanıcı arayüzü

  • Glow Öğe Çerçevesi artık Kreatif envanterinde normal Öğe Çerçevesinden sonra yer alıyor ( MCPE-117532 )
  • Copper Cevheri artık Creative envanterindeki diğer Overworld cevherlerinden sonra yer alıyor ( MCPE-119724 )
  • Deepslate artık Creative envanterindeki diğer taşlardan sonra yer alıyor ( MCPE-127592 )
  • Hotbar öğe ipucu süresi artık araç ipucu metninin uzunluğuna göre ölçekleniyor
  • Ayarlar menüsüne yeni bir Erişilebilirlik simgesi eklendi
  • Öğeler artık Karakter Oluşturucu'da önizlenebilir ve Donat düğmesi kullanılarak donatılabilir
  • Klasik Görünümler ve Pelerinler sekmelerine Donat düğmesi eklendi
  • Profil ekranı yeniden yükleme düğmesi artık desteklenen tüm dillere uygun şekilde yerelleştirildi
  • Erişilebilirlik ayarlarındaki "Varsayılana Sıfırla" düğmesi artık Metin Arka Planı Opaklığı kaydırıcısını sıfırlıyor
  • "Nasıl Oynanır"ın "Tezgah" bölümündeki bir yazım hatası düzeltildi ( MCPE-128735 )
  • Oynat ekranının boş sekmelerindeki sayaçlar artık boş, gri bir kutu yerine sıfır gösteriyor ( MCPE-110535 )
  • Öne Çıkan Öğe küçük resimleri artık Karakter Oluşturucu'daki Öne Çıkan Öğeler penceresine sığıyor
  • Bir Microsoft Hesabında oturum açmadıklarında oyunculara artık Realms'i görebilmeleri için Oyna ekranında oturum açmalarını isteyen bir düğme sunulur.
  • Realms Plus içerik sona erme zamanlayıcıları artık düzgün görünüyor
  • Realms Plus zamanlayıcıları artık yalnızca sona erdikten sonraki 30 gün içinde görünür

Komutlar

  • '/title clear' artık başlığı ve alt başlığı HUD'dan doğru şekilde temizliyor ( MCPE-97636 )
  • Frosted Ice artık '/setblock' ve '/testforblock' ( MCPE-126741 ) gibi bir blok kabul eden herhangi bir komutta kullanılabilir.

Teknik Güncellemeler:

Güncellenmiş Eklenti Şablonu Paketleri

Kararlılık ve Performans

  • JSON ayrıştırması için daha iyi hata işleme eklendi. Ayrıca eşya ayrıştırma ve ganimet tabloları için birkaç yeni içerik hatası eklendi

Genel

  • Özel tarifler geçersiz olduğunda oyunculara içerik hatası verilir
  • "minecraft:scaffolding_climber", "minecraft:block_climber" olarak yeniden adlandırıldı. Artık hem İskele hem de Toz Kar'a tırmanmayı işliyor

Oynanış

  • Seed=0 olan ganimet sandıkları artık aynı koordinatlara yerleştirildiğinde doğru şekilde rastgele. Bir Vanilya ganimet sandığını açmadan önce Bloke Etmenin, NBT'de tohum 0'a ayarlanmadıkça, artık her kopyada aynı ganimetle sonuçlanacağını unutmayın.

Adanmış sunucu

  • Linux'ta Bedrock Dedicated Server için eksik semboller eklendi ( BDS-13482 )

NPC Diyaloğu

  • İçerik oluşturucular artık '/dialogue' komutunu ve dialog JSON dosyalarını kullanarak NPC'ler için çok sayfalı diyaloglar oluşturabilirler.

Veriye Dayalı Çeteler

  • Ender Dragon oluşturma ve animasyonlar artık tamamen veri odaklı
  • Ender Crystal işleme ve animasyonlar artık tamamen veri odaklı
  • At işleme ve animasyonlar artık tamamen veri odaklı
  • Bu çalışma, tüm At çeşitlerini (At, Katır, Eşek, Zombi At, İskelet At) ve aşağıdakiler dahil olmak üzere tüm At versiyonlarını destekler:
    • v1 (motor sürümü 1.2.5 ve öncesi)
    • v2 (motor sürümü 1.2.6 - 1.17.0)
    • v3 (motor sürümü 1.17.10 ve sonrası). Bu, daha az kafa karıştırıcı kemik adlandırma ile v2 modelinin daha temiz bir versiyonu olacak

Veriye Dayalı Öğeler

  • 'DisplayNameItemComponent' için güncellenmiş belgeler

Veriye Dayalı Bloklar

  • 'BlockUnwalkableComponent' için güncellenmiş belgeler

Aktörler

  • Yeni görülen türler için gelen istemci eşitleme özellikleri, istemci tarafı Aktör Mülk Yöneticisi gruplarına düzgün şekilde kaydedilecektir.

MoLang

  • "query.wing_flap_position" artık Ender Dragon ile çalışıyor
  • "query.show_bottom" eklendi - varlığın alt kısmının oluşturulup oluşturulmayacağını belirleyen bir sorgu
  • "query.death_time" eklendi - bir çetenin ölmeye başlamasından bu yana geçen keneleri belirlemek için bir sorgu
  • "math.min_angle" eklendi - açı büyüklüğünü (derece olarak) [-180, 180] aralığına en aza indirmek için bir matematik ifadesi
  • İstemci tarafı sorgularında çalışmak için sabit deneysel 'query.target'

Yığın yükleniyor

  • Gerekmedikçe parçaların yazılmasını sınırlar. Eski biçimlerden yükseltilen parçalar, yüklendiğinde otomatik olarak kaydedilmez, ancak değiştirildiğinde (örneğin bloklar veya aktörler aracılığıyla) kaydedilmek üzere işaretlenir.

GameTest Çerçevesi (Deneysel)

  • Yüklenen alanların dışındaki testleri de temizlemek için '/clearall' komutu güncellendi
  • Boyut
    • getEntitiesAtBlockLocation(konum: BlockLocation) : Varlık[] - Verilen blok konumundaki tüm varlıkların bir dizisini döndürür
    • spawnEntity(tanımlayıcı: Dize, konum: BlockLocation) : Varlık - Verilen blok konumunda verilen tanımlayıcıya sahip bir varlık oluşturur
    • [Kaldırıldı] işlevi getName()
    • özellik kimliği : Dize - Varlığın tanımlayıcısını alır
    • özellik nameTag : String - Varlığın ad etiketini alır veya ayarlar
  • oyuncu
    • özellik adı : String - Oyuncunun adını alır
  • method getPlayers() : Player[] - Sunucudaki tüm oyuncuları döndürür
  • API'lerde blokların nasıl işlendiğine ilişkin güncellemeler:
    • BlockType, BlockPermutation ve Block örnekleri BlockState tabanlı güncellemenin yerini alıyor
  • Açık göğüs bloğu bileşeni ve Konteyner
  • Entity'ye konum ve hız salt okunur özellikleri eklendi
  • function createExplosion(konum : Konum, yarıçap : sayı, patlamaOptions : ExplosionOptions) - Bir patlama oluşturur
    • ExplosionOptions : class - createExplosion için ek yapılandırma parametreleri sağlar
  • method triggerEvent(eventName : string) - Bir varlıkta bir olayı tetikler
  • 'GameTestSequence' öğesine 'thenExecuteFor' eklendi, bu da belirtilen sayıda onay işareti için tekrar tekrar geri aramayı çağırıyor
  • Etkinlikler
    • 'World.event.weatherChanged', 'World.event.changeWeather' olarak yeniden adlandırıldı
    • 'World.event.addEffect' etkinliği eklendi - Bir varlığa bir efekt uygulandığında tetiklenir.
    • 'World.event.createEntity' etkinliği eklendi - Dünyaya bir varlık eklendiğinde tetiklenir.
    • 'World.addEventListener' işlevi kaldırıldı
    • 'getDuration()' işlevi 'süre' özelliğine değiştirildi
    • 'getAmplifier()' işlevi 'amplifier' özelliğine değiştirildi
    • 'displayName' özelliği eklendi - Efektin görünen adını alır

Share this:

CONVERSATION

0 Comments:

Yorum Gönder